Mitt liv som  hästnörd.=)

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av jennie larsson - 31 mars 2011 19:42

Idag har juh vädret inte varit så särskilt skönt,hade juh inte klagat om dt hade varit solsken idag md m istället skulle dt blåsa å va lite kallt å nu snöblandat regn,usch å burr säger ja bara..

Har varit i stallet idag å pysslat om våra djur,longerade corre idag för ja har lite ont i´benen fortf sen igår,red juh en timme då å dt va nog alldeles för länge för mig å min kropp,ä juh trots allt höggravid å ja måste nog inse dt md,hehe..=O)

Så idag blev dt longering så han fick springa lite oxå å dt behövde han...

Efter ja va klar md honom md borstning å sånt så släppte ja ut honom i hagen igen å så passade ja på att ta in gammel farbrorn oxå m corre vägrade att gå ifrån mig,han bara satte sin mule mot mitt ansikte hela tiden å skulle kela å när ja gick framåt så följde han efter,knasboll ä han en..  

Nicco kom när ja ropade på honom som vanligt å då kom dom andratvå oxå så allan hjälpte mig md att flytta på corre så ja kunde ta in nicco...

Honom borstade ja md ryktstenen å vilken skillnad dt blev å han njöt för fulla muggar,dt va så roligt å se honom för han tyckte att dt va så skönt så han började att klibita på min jacka,dt ä juh tur att han ä försiktig när han gör så så han inte biter tag i mitt skinn..=O)

När ja va klar md honom så hjälpte vi kerstin md att ta in dom andra hästarna(danne kom upp efter jobbet..=O))för vi skulle fylla på badkaren oxå å när ja kom å skulle ta in corre vad ser ja då,jo att han hade rullat sig på ena sidan å han som va så fint rycktad,den lilla busen...=O)

När vi va klara md vattnet så åkte vi hem å nu sitter ja här efter ett långt varmt bad,för dt va ja tvungen att ta för ja frös så dant när vi kom hem..

Å nu ska ja gå ut å äta mat,ugnstekt farlig korv å hjärtats jätte gda potatismos som lilla Grodan å ja älskar..=O)

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll å natt så hörs vi imorn igen..  

Kram

 

Ovido - Quiz & Flashcards